Papucs, tusfürdő, köntös és varrókészlet: ezeknek mindig lába kél. A kisebb kiszerelésű illatszereket és a hotel logójával ellátott köntöst és papucsot gyakran lenyúlják a magyarok a szállodákból, függetlenül attól, hogy ötcsillagos hotelről vagy egy olcsóbb szállodáról van-e szó. Az egyik legnagyobb hazai, szállodatermékeket forgalmazó cég szerint a szállodák új ötletekkel és trendekkel reagálnak mind a lopásokra, mind pedig a változó piaci helyzetre.
Nem újdonság, hogy a szállodákból az apróbb tárgyakat, kikészített illatszereket, törölközőket magukkal viszik a távozó vendégek. Tankó Balázs, az egyik legnagyobb hazai szállodatermékeket forgalmazó cég ügyvezető igazgatója szerint a legnépszerűbbek az apróbb, kibontott termékek.
„Szállodakategóriától függetlenül lopják a termékeket, tehát az ötcsillagos szállodából is elviszi az ott lakó. Miután kifizeti a százezer forintos szállást, elviszi az ezer forintot érő tusfürdő, sampon és mindenféle apró termékek kombinációját. Nagyon sokszor kiürítik a szobát. Szállodarecepciósokkal szoktunk beszélgetni, akik megdöbbentő történeteket mesélnek. Olyan is előfordult, hogy a falról a festményt levette az egyik vendég és azt vitte ki a táskájában. A törölköző- és papucslopás alap dolognak számít szinte. De viszik a köntöst is, bár erre most már vannak új technológiák, például a Hard Rock Hotelekben már lopásgátlót tesznek a köntösre és a recepción megkérdezik, hogy a táskában lévő köntöst is felírhatják-e a számlára. A két főtermék egyébként a kinyitott tusfürdő és a sampon, valamint a varrókészlet, ezeket szinte mindig elviszik, de nagyobb keletje van azoknak a papucsoknak és köntösöknek is, amelyeken szerepel a szálloda logója. Persze nem feltétlenül lopás ha a használt papucsot hazaviszi magával, de sokszor egyet elhasználnak, majd a recepción kérnek még egyet “mert a másik elszakadt” és az újat már viszik is haza magukkal” – ecsetelte Tankó Balázs, a szallodatermekek.hu ügyvezető igazgatója.
Ne lopj, vedd meg: saját termékeket dobnak piacra a szállodák. Tankó Balázs szerint nem csak az figyelhető meg pontosan, hogy mit visznek, de az is, amit otthagynak a vendégek a hotelekben. „A cipőkanalat és a fésűt és fogkefét nem szokták elvinni, ezt valahogy illetlennek tartják a vendégek és úgy gondolják, ezek drágább termékek, mint a kis kiszerelésű tisztálkodószerek és krémek.”
Az ügyvezető igazgató szerint sok kisebb és nagyobb szálloda inkább árulni kezdte ezeket a termékeket, hogy a vendégek ilyen módon haza tudják vinni őket emlékbe, de a nagyobb láncok komplett saját márkás termékpalettával rukkoltak elő.