Azoknak, akik szívesen alkotnak közösségben, szeretnék bővíteni tudásukat és a kézműves programokat részesítik előnyben, új programot kínál Budapest. Először rendezik meg ugyanis április 11. és 13. között a Workshop Fesztivált, ahol érdeklődők különböző workshopokon sajátíthatnak el új készségeket, miközben felfedezik Budapest kulturálisan gazdag, kreatív utcáit.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott Bevásárlóutca Menedzsment egy izgalmas, tudásmegosztáson alapuló, új kezdeményezést indít ezzel útjára, melynek célja, hogy bemutassa Budapest tematikus utcáinak azon vállalkozásait, akik nemcsak termékeiket értékesítik, hanem értékes tudást is közvetítenek.
A workshopok között kézműves, önismereti és fejlesztő, valamint gasztrofoglalkozásokat is találunk a három nap alatt, kiemelten a Bartók Béla Boulevard-on, a Margit-negyedben, az Art&Antique Streeten és a Ráday Sohoban. A minőségi és dizájn termékeiről ismert Lucky Shepherd Designer Store-ban például zero waste fülbevalókat készíthetünk, így a táskagyártásuk során megmaradt bőrdarabok kelnek új életre, és készíthetünk ezzel egyedi kiegészítőket. Vagy például a kezeink alatt olvadhat a bársonyos csokoládé, és mi magunk alkothatunk egyedi, töltött húsvéti csokitojásokat a Ráday Sohoban található MyChoccy – The Chocolate Barban, ezzel pedig elsajátíthatjuk a márványon temperálás művészetét, és változtathatjuk a tojásokat igazi műalkotásokká.

A Bartók Béla Boulevard-on, egy workshopokon olyan vezetői készségeket tanulhatunk és gyakorolhatunk, amiket aztán a mindennapi életedben is kamatoztathatunk. A fesztivál a kézműves termékekre, az egyediségre helyezi a hangsúlyt a tömeggyártással szemben, a workshopok keretében elkészülő tárgyak valódi hozzáadott értékkel bírnak azáltal, hogy a résztvevők saját kezei között jönnek létre. Így olyan tárgyakat készíthetünk, amelyeket sehol máshol nem találunk meg. Igaz ez egyébként a Bevásárlóutca Menedzsment partnerei, a budapesti tematikus utcák és városrészek mindegyikének színes szolgáltatáskínálatára, ahol egyedi, meg nem ismételhető élménnyel vendégelik meg a látogatókat, legyen szó kézműves termékről, vagy éppen gasztronómiáról. „Ráadásul sokszor pénztárcabarát megoldásokat kínálnak. Vegyük példának a galériákat, ahol sokszor egy-egy történettel bíró, jó állapotban lévő antik tárgy nem kerül többe, mint egy bútoráruházban lévő” – mondta el Király Gabriella, a Bevásárlóutca Menedzsment menedzsere.
„Fontosnak tartjuk kizökkenteni az embereket a napi mókuskerékből, amire tökéletes lehetőséget biztosítanak a bevásárló és tematikus utcák vállalkozói. Ezúttal épp a workshopokat helyezzük középpontba, ahol az élményeken túl új készségeket is szerezhetünk és kiélhetjük alkotási vágyunkat is” – fogalmazott Király Gabriella. Hozzátette, hogy fontos tudni: a háromnapos fesztivál előtt és után is számos színvonalas, kikapcsoló és építő foglalkozást rendeznek a 18 partner városrészen munkálkodó vállalkozásoknál. Ezért érdemes az év 365 napján figyelni oldalunkat, hiszen időről időre nagyon izgalmas workshopokat próbálhatunk ki. „Az év során megújul egyébként weboldalunk a www.bevasarloutca.hu, így még könnyebbé válik majd ezen programok közötti böngészés.”