Divatos körutazások

A hazai körutazásokat szervező piac két vezető cégének képviselői dr. Ribi András, a Fehérvár Travel főmunkatársa,  és Prónay Bence, a Proko Travel ügyvezetője voltak a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Turisztikai és Gasztronómiai Szakosztály évzáró ülésének vendégei, akikkel a turizmus e speciális ágának aktuális tendenciáiról esett szó.
A körutazás piac jelentősen különbözik a nyaralásokat szervezőétől. Mivel ez utóbbi egy célpontra pl. tengerpartra viszi az utasokat, gyakran családokat, akik egy helyen töltik el a vakációjukat. A körutazások vendégei viszont hosszú időt töltenek együtt, folyamatosan változó helyszíneken. Nagyon fontos az idegenvezető felkészültsége.
A körutazások résztvevői zömmel a közép- és idősebb korosztályból tevődnek össze. A fiatalok, akik általában sokkal jobb nyelvtudással rendelkeznek, zömmel önállóan utaznak. Ugyanakkor a távolabbi célpontokon már nem elég a nyelvtudás. Nagyon fontos a helyismeret, az adott ország szokásainak ismerete. Az utasok jelentős hányada ma már mindkét irodánál törzsvendég, elismerve azt a szakmai tudást, az utasokkal való törődést, amit korábban tapasztaltak.
Az elmúlt esztendők divatos desztinációi Svájc és Skócia voltak. Emellett nyáron sokan érdeklődtek a hűvösebb éghajlatú skandináv országok iránt.
Dobay Eszter, a Dobay cukrászdák társtulajdonosa megédesítette a szakosztály ülését, ugyanis ízletes kóstolót hozott széles választékukból, köztük számos minden mentes süteményt, kekszet, amelyek iránt egyre nő az érdeklődés.

Apám se hitte volna – mottóval tartott Eszter ismertetőt cukrászdáik üzletpolitikájáról.
A tortákat gyakran aktuális díszítésekkel teszik különlegessé, így például a Költészet napján versidézetekkel dekorálták azokat.
A  három cukrászdájukban – a halászteleki, a Horváth-kerti, illetve a Kopaszi-gátnál lévőnél – irodalmi programokkal is igyekeznek a törzsvendégek számát gyarapítani. A cukrászdák részei a több, mint tízmilliárdos évi árbevételű Semsei Gastronomy vállalkozás csoportnak. 
A találkozó vendégei  elmondták, hogy termékeik népszerűsítéséhez az online eszközök között egyre nagyobb arányban használják a TikTok- ot.