Szeptember 8-án, rendkívül jó hangulatban, rengeteg színes programmal zajlott az a börgöndi repülőnap, amit a székesfehérvári Albatrosz Repülő Egyesület szervezett. A földi és légi programok nemcsak a repülés szerelmeseinek kedveztek, kicsik és nagyok egyaránt találtak maguknak szórakozási lehetőséget.
Az átgondoltság és a magas színvonalú szervezés meglátszott a légibemutatókon, a kiállító standok sokszínűségén, a gasztronómiai kínálaton egyaránt. A szakkommentátorok precíz, néha humoros előadásmódja, valamint a pilótákkal, légügyi szakemberekkel folytatott színpadi beszélgetések pedig azoknak is felkeltették az érdeklődését a repülés iránt, akik eddig nem voltak a kerozin illatával megfertőződve.
Sokak kedvence, a Goldtimer Alapítvány fenntartásában üzemelő Li-2 repülőgép is részt vett a rendezvényen, ezúttal bemutató repülés során hallhattuk jellegzetes hangját. Idén sétarepülésre nem lehetett igénybe venni, de azok, akik a magasból szerettek volna lenézni a rendezvényre, és megcsodálni Székesfehérvár panorámáját, azok több géptípusból is választhattak. Két An-2-es repülőgép, valamit egy AS355-ös és egy Bell 206 Jetranger helikopter repítette a magasba a sétarepülésre vágyókat.
A különleges manőverek látványát kedvelőket bizonyára elgondolkodtatta a magyar fejlesztésű HungaroCopter helikopter fordulékonysága, de a Magyar Honvédség tulajdonában lévő Zlin 242L repülőgép is tartogatott érdekességeket a repülőnap résztvevőinek.
A légiparádén megtekinthettük, ahogy Imreh Lajos “Lujó”, a HeliForce főpilótája kezében örömtáncot lejtett hű társa, a MI-2-es helikopter. Ketten együtt a fizika törvényeit is meghazudtoló mutatványokra képesek, bemutatójukat pedig Nagy Jenő “Zsenya” a HeliForce örökös mókamestere kommentálta.
A repülőnapon bemutatkozott az egyetlen magyar lajstromú L-29 Delfin is, mely az 1960-as években a Varsói Szerződés alapvető kiképző és gyakorló repülőgépe volt. A repülőnap során vásárolható tombolajegyek egyik főnyereménye a Delfinnel való repülés és ezzel egy életre szóló élmény volt.
Vári Gyula Jak-55-ös repülőgéppel érkezett a rendezvényre, mégpedig egy Jak-52-es repülőgéppel kötelékben. A Jak 55-össel bemutatót repült, mely önmagában is fantasztikus és lélegzetelállító volt, de a pilóta még érdekesebbé tette a show-t azzal, hogy szakkommentátorként, egyenes adásban közvetítette saját repülését rádión keresztül. Így mindenki hallhatta, milyen magasan repül, és milyen manőverre készül.
Veres Zoltán korábbi produkciói közül talán a legérdekesebb az orsózás világrekordja, melyet 408 folyamatos orsóval állított fel az Arab Emírségekben. Jelenlegi repülőgépe egy amerikai gyártmányú MXS típusú gép, mely együléses, és kimondottan verseny- és bemutató repülésre építették. A magasból indított orsók, legyezők mellett a földközelben is megcsodálhattuk, alig néhány méterrel a talaj fölött húzott el, s nem maradhatott el a háton repülés sem.
A katonai közelharc és karate bemutatóval, akrobatikus rock and roll műsorral, valamint oldtimer járművek felsorakoztatásával fűszerezett repülőnapon a légiirányítás szakma is bemutatkozott, a HungaroControl pavilonjában pedig még szimulátoros repülésre is lehetősége nyílt a vállalkozó kedvűeknek. A jó hangulatú, szakmai beszélgetésekben is bővelkedő repülőnapon bizonyára mindenki jól érezte magát és életre szóló élményekkel indult haza. Alig várjuk, hogy egy év múlva ismét jelen lehessünk az Albatrosz Légiparádén.