Természetfotó kiállítás
A hazai természetfotózás legjavát mutatja be az a kiállítás, melynek anyagát a Varázslatos Magyarország természetfotó nagydíjának legszebb képeiből válogatták össze a szervezők. A 222 felvételből álló tárlat hazánk 10 nemzeti parkjának természeti szépségeit és élővilágát varázsolja a közönség elé. A természetfotó kiállítás március 30-ig látogatható a Biodóm aulájában.

A kiállításon látható képek „A magyar természetfotó nagydíjasainak” legszebb alkotásait, valamint Magyarország tíz nemzeti parkjának természeti szépségeit és élővilágát örökítik meg, illetve mutatják be a közönségnek, sokszor különleges, egyéni nézőpontból. A fotográfiák gyönyörű tájakat, az állatok mindennapi életének békés, vagy éppen feszültségtől izzó pillanatait varázsolják a látogató elé, sőt, némelyikük még azt is megjelenítik, ami szabad szemmel láthatatlan.

A képeket a Varázslatos Magyarország által jegyzett, az ország egyik legrangosabb természetfotós pályázatára beküldött alkotások legjobbjaiból válogatták ki. A magas művészi színvonalra maga a szakmai zsűri a garancia, amely olyan nagynevű szakemberekből állt, mint Britta Jaschinski világhírű fotózsurnaliszta, ifj. Vitray Tamás, a National Geographic Magyarország magazin főszerkesztője, Máté Bence, Litauszki Tibor, Szilágyi Attila és Suhayda László természetfotósok, valamint Tóth Zsolt Marcell természetfilmes.
Japán a magyar termékek kiemelkedő felvevőpiaca
A Csendes-óceáni térség egyik legfontosabb élelmiszer- és ital szakkiállításán szervezett közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum. A tokiói seregszemlén tíz magyar cég kínálta termékeit a szakmai látogatóknak, többek között mézeket, fűszerporokat, fagyasztott zöldségeket és gyümölcsöket, valamint extrudált kenyereket.

A Foodex Japán nagy népszerűségnek örvend a magyar kiállítók körében, nem csoda, hogy immár 15. alkalommal biztosított közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a hazai vállalkozások számára. A 100 négyzetméteres standon elsősorban olyan termékeket kínáltak a magyar kiállítók a térség beszerzőinek, amelyek figyelembe veszik a piaci igényeket. A japán fogyasztók ugyanis minőség orientáltak, egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fenntarthatóságra és az egészségtudatosságra, különös tekintettel a vegán és biotermékekre. A termékek között megtalálhatóak voltak prémium minőségű borok, sajtok és sajtkészítmények, superfood-ok és egészségtudatos élelmiszerek is.

Japán a magyar termékek egyik legkiemelkedőbb felvevőpiaca, a két ország közötti kereskedelmi kapcsolatok több, mint 150 éves múltra tekintenek vissza. Magyarország elsősorban a kacsa és libatermékek (májak és húsok), illetve a magyar méz iránti keresletet erősítené a távol-keleti piacon, de Japán újabban a hazánkban előállított fagyasztott zöldségek és gyümölcsök iránt is fokozott érdeklődést mutat.
Kikapcsolódás a lillafüredi gyógybarlangban
Március a barlangok hónapja: lélegezzen fel a közel 100%-os páratartalmú, állandó 10 °C körüli hőmérsékletű, mikrobiológiai szempontból csaknem steril (por-, csíra- és allergén-mentes) közegben! A barlangi környezet nemcsak a légző szervrendszerre fejtheti ki jótékony hatását, de nyugtatólag hat az emberi idegrendszerre is.

A lillafüredi Szent István-barlang, amit évente 50 ezren keresnek fel a különleges cseppkőképződmények miatt, az ország legrégebbi gyógyhelye címmel is rendelkezik. Az Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Főigazgatóság adatai szerint Miskolc-Lillafüred 1935-ben kapott klimatikus gyógyhely minősítést, melyet 1985-ben, majd 2008-ban megújítottak. A Fekete-terem elnevezésű szakaszát 1991-ben gyógybarlanggá is minősítették.

A látogatók előtt egyébként elzárt Fekete-teremben 25 fős csoportok pihenhetnek, regenerálódhatnak 1-2 órás benntartózkodással. A 90-es évektől barlangterápiás foglalkozások voltak itt, de a Covid19 világjárvány óta ez a lehetőség kihasználatlan. A Bükki Nemzeti Park Igazgatóság célul tűzte ki, hogy azon látogatóknak, akik élvezni szeretnék e terem jótékony hatásait, 1-2 órás pihenést, regenerálódási lehetőséget biztosít.