A Bécsi Mobilitási Ügynökség megbízásából készített felmérés megerősítette a bécsiek szubjektív véleményét: szigorítani kell a közösségi e-rollerek használatát, mert még mindig túl sok és balesetveszélyes a forgalmas helyeken, járdákon szanaszét hagyott jármű. Ráadásul a rolleresek sokszor túl gyorsan mennek és oda is behajtanak, ahol semmi keresnivalójuk.
A belső kerületekben, ahol eddig túl sok volt a jármű és a panasz, erősen korlátozzák az elérhető kölcsönrollerek számát. Míg korábban az öt szolgáltató kerületenként összesen 2.500 járművet adhatott bérbe, addig az új szabályozás szerint az 1. kerületben összesen 500 jármű lehet csak, a 2.- a 9.- és a 20. kerületben pedig kerületenként összesen 1.500. A külső kerületekben viszont – például metrók végállomásánál –, ahol eddig túl kevés közösségi roller volt, növelik az elérhető járművek számát. Ezért olyan szolgáltatókat választanak a közbeszerzési eljárások során, akik teljesítik ezeket a feltételeket.
A járműveket tilos lesz letenni a járdán, kizárólag mikromobilitási pontokon és autók számára kialakított parkolóhelyeken lehet leállítani azokat. Ennek érdekében 2023 végéig városszerte összesen 200 rollerállomást és mikromobilitási pontot hoznak létre, így technikailag lehetetlen lesz, hogy ha valaki 100 méterre van egy-egy ilyen állomástól, akkor ne itt adja vissza az e-rollert. A szabályszerű parkolást a szolgáltatók által fenntartott rollerfelügyelők ellenőrzik, de a jövőben a közterület-felügyelőknek is lesz ilyen jogkörük. Ráadásul minden egyes jármű helyzetét valós időben nyomon lehet követni, de utólag is meg lehet határozni. A szabálytalanul leparkolt rollerekért a szolgáltatókat büntetik meg, akik viszont továbbháríthatják a bírságot a felhasználókra.
A technikai fejlesztéseknek köszönhetően a jövőben definiálni lehet majd olyan területeket a városban – például egészségügyi intézmények környéke, önkormányzati lakótömbök –, ahová nem szabad közösségi e-rollerrel behajtani. Ha valaki mégis ide behajt, a rendszer automatikusan leállítja a járművet. Olyan területeken pedig, ahol sebességkorlátozás van érvényben – például a sétálóutcákban – automatikusan lefékezi az e-rollert.
A jövőben az e-rollereket két, egymástól független fékberendezéssel, irányjelzővel és hangjelzés kiadására alkalmas eszközzel is fel kell szerelni. Szintén alapkövetelmény a kitámasztó, amely szélben is megakadályozza a jármű feldőlését.