Már öt Michelin csillag ragyog a máltai gasztronómia egén

Idén áprilisban megjelent a Malta Michelin Guide második kiadása benne azokkal a máltai éttermekkel, amiket a gasztronómiai kiválóság mértékegységeként számon tartott, több mint 120 éve meghatározó kiadvány, a 2021-es évre elismer és ajánl.

De Mondion, Mdina

A Földközi-tenger szívében található Málta egyre inkább gasztronómiai úti céllá is vált az évek során. Málta a kulináris élmények széles választékát kínálja, konyhája számos olyan civilizáció hatását ötvözi magában, akiknek otthont adtak egykor ezek a szigetek. Az ország régmúltra visszatekintő és változatos gasztronómiai történelmének felkarolása érdekében a Máltai Idegenforgalmi Hivatal a helyi, fenntartható konyhaművészet mellett tette le voksát, amely gerincét a hagyományos módszerek adják modern és pezsgő éttermi környezetben.

Ebben az évben a legrangosabb elismerésben öt máltai étterem részesült, egy-egy Michelin csillag elnyerésével, illetve megtartásával.

  • Bahia, Lija (új)
  • De Mondion, Mdina
  • ION – The Harbour, Valletta (új)
  • Under Grain, Valletta
  • Noni, Valletta

A három, már meglévő Bib Gourmand étterem a Terrone, a Commando és a Rubino sikeresen megőrizte a „jó minőség, jó ár-érték arány” díját.

Gwendal Poullennec, a Michelin Guide nemzetközi igazgatója szerint “az elmúlt év óriási kihívásokat jelentett a vendéglátóipar számára a világ minden táján, és szívből együtt érzünk azokkal, akik nehézségekkel küzdenek ezekben a megpróbáltatásokkal teli időkben. Ellenőreinknek, akár az éttermeknek, alkalmazkodni kellett, de nagyon örültünk, hogy időt tölthettek a szigeteken, és két új Michelin csillagot, valamint 5 új Michelin „tányért” találtak az idei kiadványhoz.”

Under Grain, Valletta

Ez utóbbiak a The Fork and Cork Rabatban; Chophouse és Fernandõ Gastrotheque, mindketten Sliemában; Zest St Julian’s-ben; és a Mezzodi Vallettában. A „Plate” szimbólum azokat az éttermeket jelöli, ahol “friss alapanyagokból, jól elkészített, egyszerűen jó ételek” készülnek. Ezenkívül a vallettai Harbour Club-ot, a vallettai Noni-t, a Gżira-i Briju-t, az Mdina-i De Mondion-t és a Mġarr-i Tmun-t emelték ki fenntartható gyakorlataik miatt. Ez egy ígéretes eredmény, amely szorosan kapcsolódik a Michelin Green Star-hoz, amely azoknak az erőfeszítéseit emeli ki, akik fenntartható gasztronómiai gyakorlatokkal tevékenykednek az élvonalban.

Noni, Valletta

„Ez a minőségi védjegy jelzi, hogy a máltai vendéglátóipar miként fejlődik. Nem is olyan régen még nem volt egyetlen Michelin-csillagos éttermünk, ma öt van, és már több mint harminc éttermünk szerepel a Michelin guide-ban. A gasztronómiai ágazat fontos szereplője a máltai turizmusnak és gazdaságnak. Málta célja, hogy a turisztikai kiválóság otthona legyen, ahol a mennyiség és minőség együttesen valósul meg mindenben, amit csinálunk” – hangsúlyozta Clayton Bartolo idegenforgalmi és fogyasztóvédelmi miniszter.

A Máltai Idegenforgalmi Hivatal elnöke, Dr. Gavin Gulia hozzátette: „Az MTA üdvözli a Malta Michelin Guide második kiadását, amely ismét egy lépés a minőségi gasztronómia irányába. Málta ma már gasztronómiájáról is ismert, mely gyakran túlmutat a mediterrán konyhán. Az útmutató második kiadása egy újabb ok lehet arra, hogy miért jöjjenek az embereknek az elkövetkező hónapokban Máltára, egy kis kikapcsolódásra és nyaralásra, amire minden eddiginél nagyobb szüksége van mindannyiunknak szerte a világban a sok lemondással és áldozattal teli hónap után.”

ION – The Harbour, Valletta

Johann Buttigieg, a Máltai Idegenforgalmi Hivatal vezérigazgatója elmondta, hogy „a COVID-19 járvány ellenére a máltai éttermek folyamatosan működnek és keményen dolgoznak az általuk kínált ételek és nyújtott szolgáltatások magas színvonalának fenntartása érdekében, bár tevékenységük az elmúlt évben többnyire elvitelre korlátozódott. Ezt szem előtt tartva az MTA a COVID-19 járvány alatt folyamatosan támogatta Málta éttermeit. Most, hogy várakozással tekintünk az éttermek újbóli megnyitására, majd a turisták ismételt fogadására, a Máltai Michelin Guide második kiadása megfelelő motivációt adhat, amelyre éttermeinknek nagy szüksége van ahhoz, hogy felkészüljenek az ügyfelek mihamarabbi fogadására.” További részletek: https://guide.michelin.com/mt/en